Meest gestelde vragen
1. Bestellen
1.1 Op welke dagen kan ik bestellen?
Je kunt dag en nacht bestellen via onze webshop. Wij bezorgen 6 dagen per week in heel Nederland. Regionale bestellingen die voor 11.00 uur ochtends zijn geplaatst kunnen nog dezelfde dag bezorgd worden. Landelijke bestellingen worden de volgende dag bezorgd. Behalve natuurlijk wanneer je voor een datum in de toekomst kiest
1.2 Ik wil mijn bestelling annuleren of wijzigen, hoe doe ik dat?
Bel ons zo snel mogelijk via 0412-475 097. Het is mogelijk om je bestelling te annuleren of aan te passen, maar het is belangrijk dat we dit op tijd weten. Wanneer er namelijk gekozen is voor same-day levering beginnen we hier direct na ontvangst aan.
1.3 Kan ik ook een grote bestelling plaatsen?
Dat kan zeker! In dit geval is het het handigst wanneer je even contact met ons opneemt via 0412-475 097 of mailt naar [email protected]. In principe is vrijwel alles bij ons mogelijk. Om zo goed mogelijk aan jouw wensen te voldoen bespreken we deze graag persoonlijk zodat we samen tot een goede oplossing komen!
1.5 Hoe betaal ik mijn bestelling?
Je betaalt jouw bestelling via iDeal, Maestro, Mastercard, Visa of V-Pay. Je hoeft iDeal niet aan te vragen. Iedereen die bankzaken via internet doet kan met iDeal betalen. iDeal is eenvoudig en veilig betalen via je eigen vertrouwde internetbankieren. Alle onlinebetalingen verlopen via een beveiligde SSL verbinding. De betalingsgegevens die je doorgeeft om de feitelijke betaling te verrichten, zijn volledig afgeschermd en kunnen niet door ons en anderen worden gelezen of anderszins worden achterhaald. Direct na je betaling krijgen wij de melding van de bank dat je bestelling betaald is en zal je bestelling worden verwerkt.
2. Bezorgen
2.1 Hoe snel kunnen jullie bezorgen?
Na ontvangst van je bestelling beginnen we direct aan de uitvoering hiervan. Heb je je boeket voor 11.00 uur besteld? Dan kunnen we deze wanneer het een regionale bezorging betreft dezelfde dag nog leveren! Landelijke bezorgingen bezorgen we de eerstvolgende dag. Behalve natuurlijk wanneer je voor een datum in de toekomst kiest!
2.2 Ik wil mijn bestelling laten bezorgen bij iemand anders, kan dat?
Jazeker! Tijdens de bestelprocedure geef je eerst het factuuradres op, waarbij je dus je eigen gegevens opgeeft. Vervolgens kun je kiezen voor 'bezorgen op factuuradres' of bij de volgende stap een ander bezorgadres opgeven.
2.3 Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?
Wanneer de ontvanger niet thuis is proberen we eerst de bestelling bij de buren af te geven. Wanneer dit niet lukt wordt de bestelling weer mee terug genomen. De ontvanger krijgt een briefje in de bus met het huisnummer van de betreffende buren of met het verzoek contact met ons op te nemen. Wanneer dit diezelfde dag nog gebeurt proberen we de bestelling gewoon nogmaals te bezorgen op een moment dat voor de ontvanger goed uitkomt.
2.4 Kan ik ook op meerdere adressen laten bezorgen?
We kunnen zeker boeketten op meerdere adressen voor je bezorgen. Helaas is er geen optie op de website om in één keer meerdere adressen in te voeren. Daarom dien je via de website meerdere bestellingen te plaatsen. Wanneer je veel adressen hebt waarnaar je hetzelfde boeket wilt versturen, kan je altijd contact met ons opnemen. Vaak is het dan voor jou handiger om alle adressen en bijbehorende kaartjes in een mail naar ons te versturen. Bel ons op 0412-475 097 of mail naar [email protected] voor meer informatie!
2.5 Kan ik anoniem boeketten laten bezorgen?
Ja, dat kan! De door jou verstrekte gegevens worden niet aan de ontvanger doorgegeven. Tenzij je zelf gegevens als tekst voor op het eventuele kaartje doorgeeft. Je naam en adres worden nooit zonder jouw toestemming aan derden doorgegeven, ook niet aan de ontvanger van jouw bestelling!
2.6 Waar kan ik een bestelling laten bezorgen?
Onze boeketten bezorgen we zelf door heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden. Rouwwerk bezorgen we alleen in onze eigen regio zelf. Rouwwerk bestellen voor de rest van Nederland is zeker mogelijk. Wij maken en bezorgen deze dan alleen niet zelf. We geven de bestelling door aan een collega-bloemist via het systeem van Euroflorist. Een lokale bloemist maakt en bezorgt het rouwwerk dan. Let op dat de prijzen hierdoor kunnen afwijken: je wordt ten allen tijden daarover geïnformeerd.
2.7 Bezorgen jullie ook in ziekenhuizen, vakantieparken en bij bedrijven?
Jazeker! Wij bezorgen op alle adressen in heel Nederland. Het is daarbij wel belangrijk dat je aangeeft dat het om een bedrijf gaat. Vertel ons daarom in de opmerkingen de naam van het bedrijf en de naam van de ontvanger. Zo weten wij dat het boeket voor 17.00 uur bezorgd moet zijn.
3. Bezorgkosten
3.1 Wat zijn de bezorgkosten voor bezorgingen in jullie regio?
De bezorgkosten bedragen € 6,95
3.2 Wat zijn de bezorgkosten voor landelijke bezorgingen?
Bezorgingen die buiten onze regio vallen, worden uitgevoerd door ons zusje Bloemenmaker. De bezorgkosten hiervoor zijn € 6,95
3.3 Wat zijn de kosten als ik meerdere producten op 1 adres laat bezorgen?
Je betaalt bezorgkosten per adres! Er zijn dus geen meerkosten voor het bezorgen van meerdere producten op één adres. Dit geldt natuurlijk alleen wanneer we de verschillende producten op dezelfde dag mogen leveren.
4. Diversen
4.1 Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja, per e-mail wordt jou direct na bestelling een bevestiging gestuurd.
4.2 Zijn al jullie winkels op zondag geopend?
Nee, niet al onze filialen zijn geopend op zondag. Alleen het filiaal aan de Nieuwe Hescheweg in Oss en het filiaal bij de Burchtplein in Oss zijn geopend op zondag.
Klik hier voor de openingstijden.
4.3 Mijn bloemen zijn binnen 7 dagen al verwelkt, wat nu?
Je kunt dan het beste terug gaan naar een van onze winkels met de bos bloemen. Wij kunnen dan de bloemen bekijken en indien nodig ook terugkoppelen aan onze kwekers. Het is dus belangrijk dat je de bos bloemen mee neemt! We zoeken dan uiteraard naar een passende oplossing.
4.4 Waar kan ik terecht met een klacht?
Uiteraard besteden wij de grootst mogelijke zorg aan jouw bestelling. Iedere klacht vinden wij er dus 1 teveel. Je kunt jouw klacht kenbaar maken door een bericht te sturen naar [email protected]. Wij stellen het op prijs als je, zo mogelijk, een foto bijvoegt. Uiteraard kun je ook telefonisch contact met ons opnemen. Je ontvangt binnen 24 uur (maandag tot en met zaterdag) een reactie van ons over de afhandeling van jouw klacht.
4.5 Hoe verzorg ik mijn bloemen op de juiste manier ?
Om zolang mogelijk van je bloemen te genieten houd je dan aan de volgende verzorginstips;
- Snijd de bloemen schuin af met een scherp mesje of een bloemensnijder. (LET OP! doe dit niet met een schaar. De kans dat je vaatjes dan juist dicht gaan i.p.v. open is aanzienlijk groot)
- Zorg ervoor dat eventuele bladeren van de bloemen het water in de vaas niet aanraken. Probeer de bladeren dus zoveel mogelijk te verwijderen om bacteriën in het water te voorkomen.
- Zorg dat de vaas die je gaat gebruiken schoon is en geen zeepresten bevat.
- Gebruik een zakje voeding, die je krijgt bij aanschaf van je boeket(of een klein druppeltje chloor)
- Zet de vaas met bloemen op een plek waar geen tocht is, zet ze niet naast of bij een warmtebron, in de volle zon of naast rijpend fruit. Rijpend fruit stoot namelijk Ethyleengas uit dat ervoor zorgt dat bloemen sneller verwelken.
- Wil je extra punten scoren? Maak de vaas dan elke 2 à 3 dagen schoon en vul deze opnieuw met vers water en voeding. Snijdt ook de stelen weer opnieuw aan.
Dit geldt voor de meeste bloemen! voorjaarsbloemen zoals Narcissen, Hyacinten, Tulpen etc. vragen om een andere verzorging.
4.6 Waar kan ik jullie aanbiedingen bekijken ?
Als je graag op de hoogte wilt blijven van onze aanbiedingen en assortiment kun je ons het beste volgen op Facebook! Zo weet je zeker dat je niks mist ;).
4.7 Hoe kom ik in contact met een ander filiaal van DFM?
Wanneer je belt naar 0412-475097 krijg je iemand van het kantoor aan de telefoon. Zij kan je doorverbinden met het filiaal van je keuze.
4.8 Wat zijn de openingstijden ?
Via "vestigingen" kun je per filiaal de openingstijden bekijken.
https://www.dfmbloemen-planten.nl/vestigingen/
Onze klantenservice is van maandag tot zaterdag bereikbaar van 08:30 tot 17:00 uur.
4.9 Hoelang is mijn cadeaubon geldig?
Onze DFM cadeaubonnen zijn onbeperkt geldig! De cadeau passen kunnen ook online besteed worden.
4.10 Waar kan ik de saldo checken van mijn cadeau kaart?
Je saldo kun je gemakkelijk checken via: https://www.dfmbloemen-planten.nl/saldo/
Ook kun je in alle filialen van DFM je saldo laten checken bij de kassa.
4.11 Is mijn privacy gewaarborgd?
DFM Bloemen & Planten respecteert jouw privacy en zorgt ervoor dat al jouw persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld. De aan ons verstrekte gegevens worden uitsluitend gebruikt om jouw bestelling uit te voeren. We zullen ze nimmer aan derden verstrekken of gebruiken voor marketingactiviteiten.
4.12 Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Ja, alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
4.13 Mijn vraag staat niet in deze lijst, wat nu?
We horen graag van je. Stuur een email naar [email protected] of bel naar 0412-475 097 en wij zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden. Waarschijnlijk kunnen wij je toch van dienst zijn!